0224 223 23 21 - 0850 532 23 21 - 0554 936 15 16 bilgi @ gizmotur.com

AĞVA

Göksu ve Yeşilçay nehirlerinin güzelleştirdiği, yeşillikler içinde minik bir tatil köyü olan Ağva, Karadeniz’in yamacında İstanbul’un kuzeydoğusunda bulunuyor. Şile’ye bağlı bir sayfiye yeri olarak da bilinen Ağva, İstanbul’a sadece 97 kilometre uzaklıkta bulunuyor.Günübirlik turlar ile rahatça gidilip gezilebilecek konumda olan bu yerde yapacağız Ağva turu ile şehre yakın ama şehrin gürültüsünden uzakta bir gün geçireceksiniz.Gizmo Tur Ağva turları en iyi fiyatlarla sizi bekliyor.

Ağva’da Ne Yapılır?

Özellikle bahar ve yaz aylarında İstanbul ve çevre şehirlerde yaşayanların akın ettiği Ağva’da ne yapılır sorusuna verilecek en güzel cevap: Huzur dolu bir tatil olabilir. Tekne ve sandallarla Ağva’da nehir turu yapabilir, doğa yürüyüşlerine çıkabilir, doğa ile iç içe olmanın keyfini sürebilirsiniz. Dilerseniz yakın mesafede balayı yapmak için Ağva’yı seçebilir ya da romantik bir hafta sonu kaçamağı yapabilirsiniz.

Ağva’ya Ne Zaman Gidilir?

Karadeniz ve Akdeniz iklimlerinin hakim olduğu Ağva’ya gitmek için en uygun zaman bahar ve yaz dönemleridir. Özellikle denize girmek ya da tekne turları ile çevreyi gezmek istiyorsanız ilkbahar ve yaz dönemlerini tercih edebilirsiniz. Ağva’da hemen her mevsim gezmek için uygun ve güzeldir. Kış döneminde bile gitmiş olsanız mutlaka huzurlu günler geçirmiş olursunuz.

Ağva’da Ne Yenir?

Ağva turları ile görebileceğiniz gibi gerek tesisler içinde gerekse özel olarak hizmet veren birçok restoran bulunmaktadır. Yeme içme konusunda zengin seçenekler sunan Ağva, nehir kenarında olduğu için balık ürünlerini tercih edebilirsiniz. Ayrıca ızgara ve kebap çeşitleri de oldukça lezizdir. Ağva’da kahvaltı yapmak da iyi bir fikir olabilir.

Değerli misafirlerimiz;

Gece saat: 00.15 Bursa Kent Meydanından hareketle Gizmotur.com araç içi ikramlar eşliğinde günübirlik de olsa Şile Ağva‘de keyifli anlar yaşayacağınız turumuza başlamak üzere hareket ediyoruz . Topçular feribotuna binerek Eskihisar’a geçerek Beykoz Kavacık kavşağı yolunu kullanarak 1842 yılında Polonyalı siyasi direnişçi ve ayrıca o dönemin Polonya Prensi Prens Adam tarafından kurulan (ADAMPOL) şimdiki adı ile Polonezköy’e varıyoruz. Polonezköy’de ilk olarak Katolik Kilisesi olan Meryem Ana Kilisesi’ni ziyaret ediyoruz. Polonezköy’ün ve kilisenin tarihi hakkında rehberimizden bilgi aldıktan sonra artık sahiplerinin değil anılarının yaşadığı Zosia Teyzenin anı evini ziyaret ediyoruz. Daha sonrasında Polonezköy Meydanı aynı zamanda festival alanı olan merkeze giderek ağaç heykellerin önünde resimlerimizi çekiniyoruz.Poloneköy tanıtım gezimiz bittikten sonra yürüyüş yapmak isteyen misafirlerimiz ile tamamen doğanın içinde bulunan yürüyüş parkurunda 4800m yürüyüşümüzü gerçekleştiriyoruz. Yürüyüş yapmak istemeyen misafirlerimiz verilen serbest zaman içinde Polonezköy’de vakit geçirebilirler.

Önemli Not: Hava koşulları nedeni ile yürüyüşe başlayacak olan misafirlerimiz rehberimizin talimatlarına uyması gerekmektedir.

Polonezköy gezimizi ve yürüyüşümüzü tamamladıktan sonra Şile turumuza başlamak üzere yola çıkıyoruz. Şile’de ilk uğrayacağımız yer Şile deniz feneri. Şile deniz fenerinin kısaca tanıtımını dinledikten sonra o eşsiz koy ve mağaraların bulunduğu muhteşem manzara eşliğinde çaylarımızı yudumlamak üzere kısa bir mola veriyoruz. (Extra) Molamızın ardından Şile Kültür Parkı Seyir Terasına gidiyor ve Şile hakkında bilgilendirme alıyoruz. Bizans İmparatoru Andronikos’ un kardeşini hapsetmek için yaptırdığı Ocaklı Ada Kalesi, göreceğimiz yerler arasında. Şile merkezde, şilebezi alışverişi ve şehir gezisi serbest zaman sonrası gezimizin sıradaki durağı olan Ağva’ya gitmek üzere yola çıkıyoruz. Bir saatlik yolculuğumuz sonrasında Ağva’ya varıyoruz.

Ağva’da ilk önce Göksu Irmağı üzerinde tekne turumuzu gerçekleştiriyoruz. Çoğu ünlü dizi ve sinema filmlerinin çekildiği yerleri teknemiz üzerinden resmettikten sonra misafirlerimizle Bir İstanbul Masalı dizisinin çekildiği Acqua Verde Hotelde Restaurantında ırmak kenarında balığımızı yiyor ve serbest zaman veriyoruz. Ağva turumuzu tamamladıktan sonra Kandıra-İzmit üzerinden Bursa’ya gitmek üzere dönüş yoluna geçiyoruz. Tahmini trafik durumuna göre 22:00 – 23:00 civarı Bursa’da oluyoruz. Siz değerli misafirlerimizle bir dahaki Gizmotur.com organizasyonlarında buluşmak üzere vedalaşıyoruz.